Jak wybrać szyld reklamowy? Porady, które wszyscy powinni znać.
Co prawda obecnie bardzo dużo słyszy się o marketingu w internecie, ale nie powinniśmy zapominać o tym, żeby reklamować swoją firmę w tradycyjny sposób. Nie każdy używa internetu i musimy pamiętać, że wśród ludzi, którzy tego nie robią również mogą znaleźć się nasi potencjalni klienci. Świetnym pomysłem na reklamę stacjonarną będą szyldy reklamowe, które w wielu przypadkach będą znacznie bardziej skuteczne, niż reklama w internecie. Jak wybrać idealny szyld?
Czym kierować się wybierając szyld firmowy?
Przede wszystkim, powinniśmy skupić się na tym, w jakiej branży działamy. Istnieją takie dziedziny, w których znacznie lepszy będzie nowoczesny szyld firmowy, ale w innych powinniśmy postawić na jakieś bardziej nowoczesne rozwiązanie. Poza tym bardzo ważne będzie miejsce, w którym prowadzimy firmę. Jeśli nasza siedziba znajduje się w budynku, na którym jest już dużo różnych szyldów, będziemy musieli zrobić coś, żeby nasz się wyróżniał na tle konkurencji. Szczególne znaczenie będzie to miało w dużych miastach, w których działa bardzo dużo różnych firm, a więc mamy sporą konkurencję. Bardzo istotne będzie też to, co chcemy osiągnąć kupując szyldy reklamowe. Czy chodzi nam o to, żeby po prostu poinformować ludzi o tym, co robimy? A może zależy nam na tym, żeby przyciągnąć nowych klientów? Oczywiście najlepiej będzie, jeśli uda nam się połączyć te dwie funkcje!
Szyld nowoczesny czy tradycyjny?
Ostatnio bardzo modne stały się nowoczesne, podświetlane szyldy reklamowe. Są na nich światełka LED, które pozwalają na to, żeby nasza reklama była widoczna o każdej porze dnia i nocy. Kiedy warto zdecydować się na taki szyld? Przede wszystkim w sytuacjach, kiedy prowadzimy biznes, w którym największy ruch zaczyna się po zachodzie słońca. Chodzi tutaj głównie o bary czy restauracje. Niemniej jednak, takie rozwiązanie sprawdzi się doskonale w wielu różnych firmach, więc jeśli chcemy, żeby klienci byli w stanie znaleźć nas nawet w nocy, powinniśmy zdecydować się na szyld firmowy podświetlany światełkami LED.
Dlaczego potrzebujemy szyldów reklamowych?
Mimo tego, że reklama online może być bardzo skuteczna, z pewnością nie powinniśmy rezygnować z tradycyjnego szyldu. Pozwolą nam one nie tylko na przyciągnięcie nowych klientów, ale też na pokazanie charakteru naszej firmy. Dobry szyld będzie jej wizytówką. Dlatego jeśli prowadzimy restaurację, która podaje tradycyjną polską kuchnię, warto zdecydować się na piękną, postarzaną tablicę. Dzięki temu będziemy mogli pokazać ludziom czym się zajmujemy i jeśli ktoś akurat będzie szukał miejsca, w którym będzie mógł zjeść pierogi z przepisu naszej babci, z pewnością odwiedzi restaurację z pasującym szyldem. Ta sama zasada będzie tyczyła się miejsc bardziej nowoczesnych.
Wiele firm ogranicza się tylko do reklamy online, przez co trafi wielu klientów, a przedsiębiorstwo rozwija się dużo wolniej, niż jakbyśmy połączyli nowe formy marketingu z tymi tradycyjnymi. Warto pamiętać o tym, że koszt wykonania i utrzymania takiego szyldu nie jest wysoki, a więc nawet mniejsze firmy będą w stanie sobie na niego pozwolić. Będzie to element, który będzie generował zainteresowanie wokół naszej marki praktycznie bez żadnego wkładu z naszej strony.